söndag 2 december 2012

Om att inte döma på förhand

Jag frågade min kollega Sonja om hon hade någon schysst musik att tipsa om. Hon sa "Roffe Ruff". Jag bara skrattade åt henne - det lät ju som nån slags barnartist.

Men jag lät mig övertalas och satte på videon "En trappa ner", regisserad av Jonas Andréen. Och blev överraskad. Han såg ju inte precis ut som någon barnartist... Och inte var musiken sån heller. Videon har många snygga bilder och många snygga åkningar. Lite för många till slut...

Men men. Jag är ganska förtjust i sånt som ser mäktigt ut på bild som eld, rök och kyrkor... så det funkar för mig.


Men för att återkomma till det här med att inte döma någon på förhand: Vi har pratat en del om det på sistone. Jag har insett att jag gör det ofta. Tror att någon ska vara fett tråkig bara för att den har ett tråkigt namn eller tråkiga kläder. Avfärdar folk med några snabba kommentarer. För att sen överraskas och få upptäcka att de var riktigt grymma egentligen! Så jag jobbar på att sluta med det. Wish me luck.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar