onsdag 12 december 2012

Favoriter 2012 - Nummer 1

Min självklara etta. Ända sedan jag såg den första gången har jag älskat den. Det var en nästan religiös upplevelse och jag blev helt fascinerad. Den är så cool, så snygg, så intressant, så annorlunda, har så många budskap och bottnar och är så skickligt gjord. Perfektion.


Den vann två välförtjänta priser på Video Music Awards tidigare i år; Best cinematography and Best direction. Hade jag fått bestämma hade den vunnit rubbet.

Regissören heter Romain Gavras och har även gjort en annan M.I.A-video (Born Free) och videon till No church in the wild med Kanye West och Jay-Z, bland annat. Kolla hans vimeo här.

Jag tänker hålla ögonen på honom för lyckas han med något liknande igen så blir ingen lyckligare än jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar