måndag 13 februari 2012

Vinnare och nästan-vinnare

Tro mig när jag säger att hajpade Skrilex kommer bli stor. Folk har tröttnat på David Guetta och vill gå vidare till nåt lite hårdare, liksom. Han vann dessutom ungefär en miljon priser på Grammy-galan. Det jag vill visa er nu är en video som lyckas med både att vara snygg och ha ett budskap. Kraftfullt. Även den nominerad till en Grammy. (Kolla in regissören Tony Truand här).



Vann gjorde dock Adele - Rolling in the deep. Här kommer listan på alla nomineringarna. Ska spana in dem jag inte redan sett så får vi se om jag hittar några nya favoriter.

Rolling In The Deep - Adele
Sam Brown, video director; Hannah Chandler, video producer
[XL Recordings/Columbia Records]

Yes I Know - Tapes
Eric Epstein, video director; Eric Epstein, video producer
[Carpark Records]

All Is Not Lost - OK Go
Itamar Kubovy, Damian Kulash Jr & Trish Sie, video directors; Shirley Moyers, video producer
[Paracadute]

Lotus Flower - Radiohead
Garth Jennings, video director; Garth Jennings, video producer
[XL/TBD Records]

First Of The Year (Equinox) - Skrillex
Tony Truand, video director; David Gitlis & Noah Klein, video producers
[Big Beat/Atlantic]

Perform This Way - "Weird Al" Yankovic
"Weird Al" Yankovic, video director; Cisco Newman, video producer
[Jive Records]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar