onsdag 15 februari 2012

Årets svenska musikvideo



På den svenska grammisgalan vann Gustav Johansson priset för bästa musikvideo med Karl X Johan - Flames. Jag kan tycka att det var välförtjänt. Inte varje dag man hittar en video med bara extrema närbilder. Stilfullt gjort är det också. Det var många videos som var nominerade som jag inte har sett... Men också en som jag skrivit om tidigare: Robyns Call Your Girlfriend, regisserad av Max Vitali.
Nu har jag lite att kolla in - så får vi se om jag hittar nåt jag gillar.

De nominerade:

GUSTAV JOHANSSON – KARL X JOHAN ”FLAMES (UNCOMPROMISED CUT)”
MAGNUS RENFORS – PETER JÖBACK, FILMEN TILL ALBUMET ”LIVET, KÄRLEKEN OCH DÖDEN – LA VIE, L’AMOUR, LA MORT”
MAX VITALI – ROBYN ”CALL YOUR GIRLFRIEND”
SLOBODAN ZIVIC – KRIGET ”SUBMISSION”
TED MALMROS/GUSTAF VON ARBIN – PETER BJORN AND JOHN ”GIMME SOME”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar