onsdag 28 november 2012

En musikvideo som är en reklamfilm som är en musikvideo som är en...

Ibland undrar man om man tittar på en reklamfilm eller en musikvideo. När produktplaceringarna blir jättetydliga är det svårt att förstå skillnaden. Kolla in praktexemplet:



Vart går gränsen? Behöver det finnas en gräns? Jag tycker det. Jag känner spontant att jag vill titta på min musikvideo ifred och att det känns "billigt" när produkterna dyker upp. Men å andra sidan kanske det bara är gammalmodigt att tänka så. Sättet att marknadsföra på måste väl också få förändras? Man behöver ju inte bli skeptisk bara för att man ser en "produkt" (Britney är väl också en produkt förresten...). Det kanske finns jättespännande möjligheter i det här? Tänk en musikvideo full med ekologiska rättvisemärkta närodlade grönsaker, eller nåt?

Jag vet inte. Hur jag än vrider och vänder på det känns det fortfarande obehagligt... i magtrakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar